Flygande Jakob


● 4 port ● 30 min

· 1 grillad kyckling
· 3 dl grädde
· ½ dl chilisås
· 1 tsk curry
· 1 krm svartpeppar
· 2 bananer
· 1 paket bacon
· 1 dl jordnötter

1. Sätt ugnen på 225°.
2. Lägg kycklingköttet i en ugnssäker form. Blanda grädden med chilisås, curry och svartpeppar. Häll blandningen över kycklingen. Skiva bananerna och lägg på. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter.
3. Strimla och stek baconet. Strö över bacon och jordnötter före servering. Servera med kokt ris och sallad.


Foto: Bullen Mitt I Ugnen

2 kommentarer:

Bullen Mitt I Ugnen sa...

En mkt lätt och enkel rätt. Men varm banan var inte min favorit. Vill ni ändå ha banan i rätten så rekomenderar jag att ni lägger till den strax före serveringen.

Jenny sa...

Hej. Ramlade in på din sida när jag sökte efter en tårta med apelsiner i. :) Jag måste säga att du har en massa bra recept och inspirerande bilder! Gu vad roligt det var att ramla ner här, jag ska spara din blogg bland mina favoriter och då och då ta en och anann recept av dig! Åh, vad jag är glad! Tack snälla för att du delar med dig!