Makaronisallad

● 4-6 port

· 3 dl makaroner
· ¼ falukorv
· 1 gurka
· 1 burk majs, 280 g
· 1 dl lätt majonnäs
· Salt, vitpeppar och Italiensk salladskrydda

1. Koka makaronerna enligt anvisningen på förpackningen. Spola under kallt vatten för att svalna.
2. Skär korv och gurka i små tärningar. Lägg ner det i en skål. Häll av vattnet på majsen och häll i det också.
3. Blanda i de kalla och avrunna makaronerna och krydda med salt, peppar och salladskrydda. Blanda runt med majonnäsen. Servera och krydda ev. med mer salladskrydda.

Foto: Bullen Mitt I Ugnen

2 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan! Jag hittade hit när jag googlade på Amerikanska Chokladmuffins. Trevlig blogg du har, här kan man nog hitta inspiration till många bakverk :)

Bullen Mitt I Ugnen sa...

Den här salladen fick jag lära mig av min mamma, som alltid gjorde den till fredags- eller lördagsmyskvällarna när jag var liten. Och nu gör jag den ganska ofta.. den e ju så god och snabbt går det. Barnen älskar den! :)